Saturday, February 2, 2013

Ma Merajuk


Assalamualaikum..

Oooww Yess! Saya rajin lagik hupdate entry kali ni. Ila akan buat ayat sesimple yang boleh untuk entry kali ni. So, korang tak perlu lah nak baca panjang panjang. Nanti korang akan bosan dan meluat dengan macam macam bahasa yang Ila guna nih. Bila korang tengok tajuk kata atas tuh korang akan rasa pelik sikit lah kot.

Kisahnya macam nih. Ma Ila ni sensitif sangat kalau dengan Ila. Pantang ada yang silap sikit, pasti merajuk. Hehe. Agak chummil di situ ya. Situasi pertama. Hehe. Kebiasaannya ma akan merajuk ngan Ila bila time cuti semester ke apa ke. Bila Ila keluar seharian dengan kawan kawan ke dengan akak ke pergi jalan jalan ronda ronda. Kiranya Ila tak ada kat rumah. Bila Ila balik je pasti ma dah tak bercakap mahupun bertegur dengan Ila. Shuweet lah ma ni. Hehe.Tu kalau bab Ila keluar lah kan.

Situasi kedua pulak, ma akan merajuk dengan Ila bila Ila terperap je kat dalam bilik. Kalau keluar pun turun bawah kejap kemas kemas rumah, sapu sapu susun susun. Lepas dah selesai, Ila naik bilik semula. Ma akan fikir Ila tak nak luahkan masa dengan beliau. Tak nak borak dengan beliau. Ma Ma. Sensitif betul. But so shuweet my mum ni kan. Hehe.

Ila akan detected yang ma merajuk bila Ila tanya sepatah, ma pun jawab sepatah je. Biasanya bukan main panjang lebar explanation. Soalan biasa Ila tanya ma :

Ila : "Ma, lauk apa hari ni?"
Ma : "Tengok sendiri."

So, get ready lah ayat pujuk dalam kepala otak lepas dah makan kenyang kenyang. Haha. Nak makan pun tak senang bila ma merajuk. Dalam duk tengah suap suap nasi tuh, otak duk fikir fikir apakah, bagaimanakah. Haha. Da kenyang kenyang kemas kemas meja makan. Bancuh teh jalan turun bawah pastu duduk sebelah ma. Ayat starting. 

Ila : "Ma da makan ke?" 
(memang nice la ayat aku. Aku da sumbat perut sendiri kenyang kenyang, pastu baru ingat nak tanya ma. Haiyark..! Salah step di situ ya. Haha.)

Ma : "Dah tadi. Sorang sorang. 
(Oooww yess! Ada ayat touching di situ ya. Hehe. Shuweet lagi. Haha.)

Nak pujuk ma ni bercakap balik senang je. Topik dia pasal barang kemas. Bukak je cerita pasal harga emas sekarang naik ke turun ke apa apa jelah pasal barang kemas. Lepas tu memang boleh tengok laa reaksi ma berubah. Yeay! My mum back! Haha. Pastuh kan kalau dalam planning Ila ada nak keluar lagi esok hari nya tu, better cancel lah dulu. Takut nanti ada pulak mogok tak nak bercakap. Haha. Agak agak hobi suka terperap kat dalam bilik pun kene tukar lah sementara. Bila ma da merajuk ni, kena la selalu duk bawah tengok tv dan borak borak dengan ma. Manja manja. Tu boleh eratkan hubungan ibu dan anak. Hehe. 


Dats my lurvly mum

Apa apa pun, Teq sayang ma sangat sangat. Ma ibu yang terbaik dunia dan akhirat. In Shaa Allah. Terima kasih ma sebab curahkan kasih sayang yang tidak ternilai dan terbalas. Semoga ma dipanjangkan umur, dimurahkan rezeki, bahagia sentiasa di sisi kami anak anak ma yang macam macam ragam ni, dikurniakan kesihatan yang berpanjangan dan dijauhi dari segala perkara yang tidak diingini. Ma merajuk lagi nampak chummil dan shuweet. Hehe.

Sekian entry pasal Ma Merajuk untuk kali ni. Terima kasih sudi baca. Bubye. :)

No comments: