Thursday, February 9, 2012

Cara Nak Taw Kedai Yang Ada Pelaris

Assalamualaikum..
Bismillahhirrahmanirrahim..

Petang petang camnih, memang tak taw nak wat ape.. So, login blog.. Thinking thinking nak wat entry pasala ape.. So, dapat laa idea.. Nak sharing is caring laa ngn u all.. Kali ni entry pasal macam mana nak taw yang gerai, restoran or mane mane kedai makan yang ada gunakan pelaris atau 'khadam'.. Khadam nih adalah jin.. Tu mengikut yang saya taw laa.. Hehe.. Camni ye cara nak mende tu ada ke tak..

Cara mudah u all nak tahu kedai tu ada pelaris ke tak.. U all baca Ayat Qudsi sebanyak 3kali (3x) di luar dari kedai tuwh.. Sebaiknya u all baca mase u all kat dalam kete lagik.. Sebab nanti tade laa orang nampak u all duk terkumat kamit kat depan kedai tuwh.. Kang silap silap u all yang kene tuduh jampi kedai tuwh plak.. Haha.. Pastu u all tiup 7kali (7x) ke arah kedai tuwh.. Tak perlulah u all nak tiup macam bomoh dalam cite.. 'pooh kiri' , 'pooh kanan'.. Hehe.. U all tiup perlahan lahan ke arah kedai tu sampai habis nafas..

Sekiranya kedai tu gune pelaris, so 'khadam' tu akan marah dan u all akan rasa seperti satu angin menerpa ke muka u all.. Kalau dah macam tu gayanye, eloklah u all jangan makan di kedai tersebut yer..

Selain tu jugak saya ada beberapa ayat yang boleh diamalkan untuk mengelakkan dari terkena sihir.. 

1. Baca al- Fatihah


2. Baca 3 Qul (al-ikhlas, an-nas, dan al-falaq)





Berdasarkan hadith (Baginda s.a.w. berkata) :
"Bacalah Qul Huwallahhu Ahad (al-ikhlas,an-nas dan al-falaq) sebanyak tiga kali ketika pagi dan petang, ia mampu mencukupkan kamu dari segala sesuatu".

Sekian sahaja perkongsian untuk petang ini.. Terima kasih kerana menyinggah dah membaca..

No comments: