Saturday, November 12, 2011

Hari Yang Sukar



Assalamualaikum..

Dah pukol 5.00 p.m., tapi maseh lagik sempat login blog untuk update kejap.. Pukol 7.00 p.m. jap lagik dah nak bertolak ke Johor dah.. Dapat bayangkan tak ape perasaan nih..? Huhu.. Hari Sabtu, 12/11/2011, hari yang amat sukar dirasakan.. Nak taw nape..?

....................................................................................

Sebabnya, nak kena balik Johor dan berpisah dengan family dan jugak "kamu".. Honestly, kali ni memang terasa sukar yang teramat sangat nak balik Johor.. Dengan cuaca yang seakan memahami perasaan haty ini, menambahkan lagik gundah gulana.. Nak balik "home sweet home", haty bernyanyi riang dan girang.. Sampai mase nak balik sane balik, haty berlagu sepi.. Terasa masa teramat pantas berlalu sehinggakan seminggu ibarat sehari sahaja.. Sekembali saje ke Kolej Kediaman TF, maka haty mula laa nak menyedih saje.. Macam macam yang bermain dalam fikiran.. Pastu duk kire hari untuk cuti dan balik kampong lagik.. Etu laa rutin sebenarnye sebagai seorang pelajar yang merantau menuntut ilmu dan jaoh dari insan insan tersayang..

Ya Allah.. Engkau permudahkanlah segala urusan hamba.. Teguhkan iman hamba.. Kuatkanlah semangat hamba untuk menghadapi segala ujian dan dugaan daripada-Mu Ya Allah.. Tegarkan haty ini untuk berdepan dengan segala macam dugaan nanti.. 

..........................................................................................................


Tapi...................
Kuatkah haty ini untuk jaoh dari segalanya..? Persoalan di situ.. Sesape yang ade jawapan, sila bagi pendapat anda ye.. Haha.. Saya hanya manusia biasa yang akan jatuh bile lemah.. Dan akan bangkit bile kuat.. Duhai semangat, teruslah berjuang menegarkan haty ini dan menemani setiap mase samada lemah mahupon kuat.. Wahai Iman, teguhlah segalanya.. Amin..

Mekasheh sebab sudi bace entry yang ntah pape nih.. Sempat lagik kite karang esei neyh taw.. Sayang Semua..

2 comments:

dEyda Mahamad Arsad said...

jummmm balek...hehhee...

dEyda Mahamad Arsad said...

both time comel..tua+muda...hehehe.